Miltäs kuulostaa? -peliäänipaneeli

Intensiivinen paneelikeskustelu peliäänistä ja -musiikista. Mitä ovat peliäänet? Miten pelimusiikki eroaa esimerkiksi elokuvamusiikista? Keitä ovat peliäänisuunnittelijat? Kuinka ponnistaa Kuopiosta maailmalle? Miten päästä itse alalle? Alan kolme veteraania kolistelevat sapelejaan asian tiimoilta.

Jakke Viitala

Kuopiossa syntynyt ja Puijon kupeessa kasvanut peliäänisuunnittelija. Matka pelidevauksen parissa alkoi vuonna 2004 ja on kulkenut mm. Rovion ja Bugbearin kautta aina Düsseldofiin ja Ubisoftille asti. Työskennellyt mm. Far Cry, Assassin’s Creed, Angry Birds, Ridge Racer parissa.

Joonas “KissaKolme” Turner

Äänisuunnittelija, muusikko, säveltäjä, ääninäyttelijä, pelisuunnittelija ja ääniteknikko. Näistä ainesosista rakentuu Joonas Turner, joka on työskennellyt useissa eri mittakaavan peleissä kuten Badland -pelisarja, Nuclear Throne, Downwell, Cult of the Lamb, Noita, Tormentor X Punisher, Broforce, Carrion, Bleak Sword, Go Mecha Ball, Paperhead, Atomicrops sekä ScourgeBringer.

Pasi Pitkänen

Yli 15 vuoden peliäänikokemuksen omaava äänisuunnittelija ja nykyinen Rovion Head of Audio. Yhdessä Rovion äänitiimin kanssa suunnittelee innovoivia peliäänikokonaisuuksia Rovion ja Segan peleihin ja brändeihin, kuten Angry Birds ja Sonic.